Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

För det vidare

2013-03-05 18:49:00 i För det vidare

Vet ni? Nu ska jag berätta om ett roligt projekt. Det finns en bloggare som heter Hanna Persson och hon bloggar på sin egna portal HÄR. Hanna arbetar på reklambyrån Le Bureau och med deras kampanj tillsammans med Skolverket; För det vidare. Hon skriver:

Jag kommer att fungera som redaktör sidan fördetvidare.se (som kommer att förnyas snart) och arbeta aktivt för att få ut kampanjen i hela vida cyber world. Kampanjen handlar helt enkelt om att få människor att öppna ögonen för läraryrket och hur viktigt detta är. Känns fantastiskt att få kombinera mediekunskaper med ett samhällsengagemang.

 


Förra veckan efterlyste hon bloggande lärare/lärarstudenter och jag bloggar ju då och då om mitt fina, fina jobb! Jag skickade henne ett mail och efter att ha läst bloggkategorin "Jobb" tycker hon att jag ska blogga om detta. Hon gav mig förslag på olika rubriker så under veckan kommer första inlägget! Jag kommer så klart att blogga som vanligt också men detta kommer att bli ännu en kategori. I följande klipp får vi se ett exempel på en filmkampanj som Skolverket kört en tid där kända personer söker upp lärare som inspirerat dem. Om jag får inspirera åtminstone någon elev jag har kommer jag bli så glad!

 

 


Kommentarer

Vilken av dina egna lärare skulle du vilja hylla?
Svar: Barbro H, Drama-Mia, Urban W, Anders och Kerstin E, Sara B och Hans L! :) Många ;) Och så många lärare på universitetet!
Carolina Lidström
Så himla roligt projekt!
Svar: Ja, det känns superkul! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar