Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sporthallsinvigningen.

2012-05-10 16:33:20 i Jobb

Idag är det en stor dag i Vilhelmina - vi har nämligen invigt den nya sporthallen. Elever från årskurs ett till gymnasiet fick vara med och bevittna då "bollen sköts i mål". Jag och fyra av mina elever sjöng och spelade och helt ärligt får jag en tår i ögat av att några går ut skolan i juni. Jag vill inte tänka på det. Jag tänker istället på hur roligt vi haft då vi spelat tillsammans, hur glad jag är att de ska fortsätta spela och att jag fått vara en del av deras musicerande under den här tiden. Det är en otroligt häftig känsla när ens elever tar för sig på scenen och vågar och klarar av det de tar sig för. Det får jag också en tår i ögat av.

Ps: Det är sjukt ändå hur luften liksom "går ur en" när man är klar med något man jobbat för en tid.

Skriv en kommentar