Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Öppen scen.

2012-03-02 09:33:27 i Jobb

Igår körde vi Öppen scen på mitt jobb. Jag blir så mallig och stolt över min elever som vågar ställa sig på scenen och spela och sjunga eller både och. Så himla modigt! Känslan av att följa tveksamhet till beslutsamhet till nervositet till pepp och till förnöjsamhet och stolthet är oslagbar. Under stunder som igår känner jag verkligen hur mycket mitt jobb ger mig. Att jobba med ungdomar som är så pass formbara. Att se hur de kan ändras från molokenhet till "okej-känsla" genom några ord eller en klapp på axeln. Det är fint.


Skriv en kommentar