Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En vänlig grönskas rika dräkt.

2012-06-12 22:02:21 i Jobb

Nu har jag sommarlov. Jag ska bara på jobbet imorgon för att skriva klart omdömen och städa ihop lite och sedan tänker jag åka hem, ta av mig skorna, vandra ut i gräset och känna friden. Jag är så himla värd den här lediga sommaren jag har framför mig. Ni ska veta hur hårt jag jobbat för detta.

Ikväll var jag med Emily och Nikki och när jag skulle läsa godnattsaga för Nikki så höll jag nästan på att somna. Ögonlocken föll ihop och Nikki fick säga åt mig flera gånger att vända blad!

Ps: Hembergsskolan har en årlig novelltävling för årskurs 8 och vid examen redovisas resultatet. Årskurs 9 och skolledningen röstar tillsammans fram vinnarnovellerna. Förutom att undervisa i sång och musik har jag ju även svenska som mitt andraämne. Min klass håvade in tre av fyra priser (!) där första priset vanns av min elev som skrivit en stilsäker novell med ett mycket poetiskt språk. Jag är så himla stolt och glad! Vi jobbade väldigt mycket med responsskrivning under novellmomentet och uppenbarligen gav det resultat! Jag ska bjuda dem på fika till hösten!

Ps 2: Jag älskar att skriva. Och att undervisa i konsten att skriva!

Ps 3: Imorgon kanske jag får den examenspresent jag köpt till mig själv, hoppas!

Ps 4: Nu somnar jag snart. Sov gott!

Kommentarer

Puss och grattis, du är värd allt fint! <3

Skriv en kommentar