Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vaniljpannacotta med limemarinerade jordgubbar och vit choklad-strössel

2012-02-20 18:07:58 i Recept


I helgen var jag sugen på efterrätt men eftersom jag hade en minimal tid att lägga på efterrätt på grund av allt fix med vardagsrummet så gjorde jag en tidsbesparande pannacotta.

Det är väldigt enkelt.

- Dela jordgubbarna, riv över limeskal och pressa i saften från limefrukten. Strössla över socker. Låt marineras i minst två timmar.
- Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten (för vegetariskt alternativ: byt ut gelatinblad mot gelésocker). Skrapa ur fröna ur vaniljstången och koka upp med grädde och socker.
- Häll över i fina skålar.
- Låt stå och stelna i minst två timmar.
- Lägg i jordgubbarna i portionsskålarna och riv över vit choklad.

Klart! För detaljer: http://www.recepten.se/recept/pannacotta.html

Kommentarer

Ida
Visst kommer du ihåg att hata semlor idag? :) Vi borde starta en kladdkakedag istället. Kram!
J
Ser jättegott ut! Vad du vad som också är gott och sött? SEMLOR! :)
Haha! Detta sitter alltså i efter fyra år sedan jag startade hatgruppen mot semlor! :D
Åh, pannacotta är ju SÅ gott!

Nötte den varje helg (läs varje kväll) ett tag!



Men detta var en ny variant som jag ska testa snarast möjligt! :)
Åh, så himla gott. Bjuda mig nästa gång?

Skriv en kommentar