Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Onsdag.

2012-02-15 18:22:35 i Jobb

En mycket bra dag idag:

- Kom på jobbet 07.15 och hade en lugn planeringsstund fram till 09.00
- Hade lektion där vi spelade.
- Hade ännu en lektion med spelande och denna gång stod Michael Jacksons gamla klassiker "Billie Jean" på schemat (åk 9 spelar just nu genom årtalen 50-tal till och med 2010-tal för att praktiskt koppla tillbaka till provet i modern musikhistoria som vi jobbade med i höstas) och vi fick till ett riktigt bra flyt. I den låten är ju den karaktäristiska basgången ett måste vilket en av eleverna fixade med råge - jag själv satte mig vid elpianot, tryckte igång ett skönt synthljud och improviserade, hehe!
- Hade svenskalektion där jag läste högt ur en novell. När jag slutade läsa började eleverna diskutera innehållet utan att jag hann ställa några frågor - så ska det vara!
- På onsdagar slutar jag klockan 14.00 så då åkte jag hem och tog ut min friskvårdstimme på skidorna i solen. Livet.
- Bjöd mamma, pappa och Ludvig på middag, den fina - men ack så bortglömda - rätten Spenatsoppa (tänkte på dig Ida!)
- Nu väntar jag in Emily och Nikki.

Vilken dag. Vilken enastående dag.

Kommentarer

Jag önskar jag bodde lite närmare Dalasjö nästan jämt.
Ida
Åh, spenatsoppa. Det var länge sedan. Blev så sugen nu men har ingen spenat hemma. Måste handla imorgon :)

Skriv en kommentar