Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Varför jag aldrig kommer bli en Yogi.

2011-03-18 14:50:39 i Träning

Imorse var jag och Idamari på spinning tätt följt av yoga. Behöver jag nämna vad vi gillar bäst? Jag kommer aldrig bli någon "yogi" av följande enkla anledningar:

- Jag är för högljudd. Så fort jag kommer in i "Lissabon" på IKSU får jag en ilande känsla av den tryckta tystnaden som vilar i salen. Prata måste man väl få göra?

- Jag är för otålig. Krigaren och solhälsningen i en kvart? Det säger allt.

- Musiken är för låg så jag kan inte nynna med i improviserade stämmor utan att upptäckas.

- Jag somnar ALLTID under avslappningen UTAN att hitta den INRE FRIDEN det ständigt tjatas om.


Ikväll ska jag jobba på gården med ungdomarna. Kan vara 100 % säker på att vi inte ska yoga. Känns stabilt.

Kommentarer

Mamma
I kväll ska jag på mitt andra medicinsk yogapass jag längtar.

Kram mamma !
Ola
Jobba på gården är Karma Yoga :)

Skriv en kommentar