Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

9384209483209 bollar i luften

2011-12-06 19:07:05 i Jobb

Just nu har jag 94808032432 bollar i luften och många olika projekt att ro i hamn.

Idag har jag haft fem lektioner, en sånglektion, ett möte och två utvecklingssamtal (paus för andhämtning) och nu ska jag jobba lite med de låtar mina elever ska framföra under avslutningar och under lucia nästa vecka. Jag har ett knep när stressen kommer för nära: jag tänker helt enkelt att jag efter den 22/12 fram till den 10/1 inte ska göra så många knop. Jag ska vara stolt över mig själv att jag klarat av min första termin som lärare, med beröm godkänt dessutom.


Skriv en kommentar