Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Salami-späckade kycklingsfiléer med sparris - och fetaostsallad.

2009-05-29 19:58:52 i Recept



Snitta kycklingfiléerna och stoppa i två-tre pepparsalamiskivor. Ugnen på 200 grader i en kvart. Valfri kryddning (det behövs inte så mycket då salamin är stark i sig).

Koka sparrisen i en liter vatten i en minut med en tesked socker och en tesked salt. Hacka rödlök och dela fetaostbitar. Ringla över lite vitvinsvinäger samt olivolja och peppra, klart!


Kan vara en av de godaste sommarrätterna. Jag och Patrik åt detta för en stund sedan på balkongen som har kvällssol till 19.40. Det är lycka i sin renaste form.

Kommentarer

Jag vet skvaller om nästa års kull på "Skapande Svenska A"! ;)

Skriv en kommentar