Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Drömmar, träning och annat.

2009-03-03 12:54:37 i Träning

Inatt drömde jag att Patrik och jag skulle förlova oss och att Patrik ensam hade valt ringar. Ringarna var i något odefinierbart material och pryddes av texten "Smultronflickan" och "Jordgubbspojken". Sjukt fula var de och jag förstod inte var "namnen" kom ifrån. Jag började gråta i drömmen och folk som var på festen klagade på maten och allt gick åt helvete. Patrik sa att jag hade skrattat i sömnen så lite road av drömmen var jag i alla fall! Undrar vad den här drömmen kan betyda?

Förmiddagen har jag ägnat åt att ringa till min underbara mamma som fyller år idag. Efter födelsedagssång och lite prat begav jag mig till IKSU där jag först körde lite styrka och 40 minuter spinning. Då jag har varit hemma i tre veckor under praktiken har jag inte kunnat cykla något, så det var kul! Det kändes bra också, förutom ryggen som var lite stel, men det berodde nog på att jag köttade på lite väl mkt innan passet.

Nu sitter jag här och käkar lunch, fullkornspasta med tonfisk, persilja och morötter (snabblunch!) och laddar upp inför en eftermiddag fylld med plugg. Patrik har tagit plats i soffan där han avverkar sida efter sida i Anatomi och fysiologi-boken.

Ikväll kommer Ida och Jessica hit på fika! Det ska bli roligt och träffa dem och se hur Idas mage har växt den senaste veckan!


Födelsedagsbarnet i egen hög person!

Skriv en kommentar