Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Halvdöd.

2008-11-25 20:18:19 i Träning

Nu är jag halvdöd, ungefär den känsla som alltid infinner sig efter ett fyspass, punch out-pass eller ett djupvattensträningspass. De passen spelar i en annan division i konsten att trötta ut deltagarnas muskler. Ikväll blev det djupvattensträning med Jessica.

Ni som funderar kring mitt begrepp "halvdöd" finns det några konkreta symptom att hålla sig till:  

* Man känner sig totalt slut på.
* Man orkar knappt tangentera, skriva eller prata.
* Allt känns överdådigt och oöverskådligt, en trappa kan jämföras med vilket skyhögt berg som helst.
* Man är lite huvvevill (bondska för yr och glömsk, men i detta fall alltså yr).

Nu är min plan att vila, äta och få massage. Livet är skönt ibland.

Kommentarer

Hmm, din lista fick mig att inse att jag alltid befinner mig i ett halvdött tillstånd numera.

Skriv en kommentar