Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

- 3,9 grader.

2008-02-28 14:23:28 i Träning

Vaknade imorse av en konstig känsla. Ingen hund.
Gick upp, drog på mig löparskorna och tog en löptur. Med mamma och pappas vovve Thimmie.
Efter halva rundan stannade Thimmie och tittade på mig som om hon tänkte: Carolina. Såhär är det: Jag är ingen schäfer på 15 månader. Jag är en flat på snart 9 år. Jag orkar inte.

Förlåt, Thimmie. Du är fin i alla fall. Jag skulle långsamt krevera av hundabstinens om jag inte hade Thimmie här hemma.

Varje gång jag kommer hem till Dalasjö efter en tid i stan slås jag alltid över hur vackert det är. Snön, vyerna, luften, höjderna, skogen, sjöarna. Ja, jag vet; jag är en naturnörd.

Det blir inte mycket bättre än så här.

Hemma i Dalasjö, sommaren 2007.

Kommentarer

Är du hemma i Dalasjö nu?
Naturen är det bästa, så länge som myggen håller sig på betryggande avstånd från den :)
Plocka bär på myrar och hyggen, åka skidor genom skogen och över sjöarna på vintern, fiska i sjöarna, promenera runt i skogarna, blicka ut över ängarna, titta upp på den kristallblå himlen och de kritvita molnen som tuffar förbi så sakteliga.
Finns mycket med naturen som är helt underbart :)
Vem är de du känner i Dalasjö?:)



minfarfar kom också från dalasjö nämligen,:)
vem äre du knr i dalasjö?:)



min farfar var nämligen uppfödd där..

å ja vne om du vet vem Viking är?..:)

de är iaf min farfars bror.

Skriv en kommentar