Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En eloge till alla ensamstående föräldrar!

2018-09-11 07:56:55 i Allmänt

Christoffer är ju borta och jagar så jag roddar barn och allt på hemmaplan under denna period (han kommer hem på söndag så det är ingen evighet direkt även om det vissa stunder är tufft, hehe). Jag vet att jag är priviligerad som har en sambo som kommer hem varje dag för här där vi bor är det ganska vanligt förekommande att många män jobbar borta och går skift. Under jaktveckor som denna får jag känna på hur det är och jag kan konstatera att jag älskar vår vardag. Jag älskar att vi kan dela på hämtningar och lämningar, äta middag tillsammans varje dag och umgås med varandra hela kvällen och få egentid tillsammans när vi lagt barnen. I helgen har Linda varit här så då har jag haft sällskap av henne och i söndags var mamma här och vi tittade på valvakan men igår var det SÅ tomt och tyst. Barnen somnade runt 19.20 och sen var jag själv hela kvällen (förutom en stund då Marika kom förbi) och det var så himla ensamt. Nog är det tur att jag får en massa prima älgkött när Christoffer kommer hem och jag vet ju att han älskar älgjakten och att det är bland det bästa han vet. Den vetskapen gör mig gott! 
Från igår då vi var ute och beskar äppelträdet medan Amelia sov.

Kommentarer

Imit
Det är det bästa. Vardagen kan ju rusa på men att få ses varje kväll, prata om dagen, busa med Ebbe tillsammans - det är bäst.
Svar: Ja, det är den allra bästa stunden på dagen!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar