Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sömnprat

2018-05-05 12:46:00 i Allmänt

Idag är jag trött. Amelia har hittills sovit bra om nätterna och ätit två gånger per natt vid cirka 03.00 och 06.00. Nu har hon dock haft några "ätar-nätter" då hon vaknat OFTA för mat. Håller tummarna att det är en ökningsperiod och att det snart går över. Vi samsover och jag vaknar fort av hennes smaskande som är ett tecken på hunger och då ger jag henne bröstet och somnar oftast om. Dock är det sjukt jobbigt att bli väckt många gånger per natt. Två-tre gånger är inga problem men som inatt, när hon vaknade en gång i timmen kändes det som, så var jag mer död än levande imorse. Vi tog en skön sovmorgon til 09.30 (då gick det fint att sova några timmar i sträck tyckte Amelia) och vilade upp oss så nu känner jag livet i mig igen. Vi är ensamma hemma idag då Vidar är hos farmor och Thomas och Christoffer är på en utbildning som Länsstyrelsen ger, han ska bli fisketillsynsman (tror jag det heter?). Vidar åkte till Månsberg redan igår och när Christoffers utbildning är slut idag åker vi också dit!
Ha en underbar lördag!

Skriv en kommentar