Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagar tillsammans.

2018-05-02 10:30:28 i Allmänt

 
Vi har haft en så mysig långhelg! I fredags tog jag barnen och åkte in till Vilhelmina där jag först mötte upp Christoffer och fick välja ut ett par nya springskor som jag fick av honom. Efter skoinköp tog Christoffer Vidar och åkte hem och mamma tog Amelia på en promenad för jag skulle på massage. ALLTSÅ LIVET! Fredagen fortsatte med musslor och pasta till middag (igen: ALLTSÅ LIVET) och mys med familjen. På lördag vaknade jag superpeppad på att inviga mina nya springskor så efter morgonamning begav jag och Jax oss ut på en tur. Det var så himla skönt att äntligen springa igen! Jag sprang fram till vecka 24 av graviditeten och efter det var det simning som fick bli min konditionsträning. Det kändes lite mer skonsamt än löpning när en bär på en stor mage, hehe. På kvällen bjöd vi in mamma och pappa på årets första grillmiddag och när barnen somnat turades vi om att välja låtar på Youtube som vi lyssnade på - en rolig aktivitet att göra om en gillar musik! 
Söndagen inleddes i lugn takt. Jag fortsatte med mitt projekt: göra om i biblioteket (det kommer att komma ett eget inlägg om det så småningom), tvättmaskinen jobbade på och jag städade bilen. Hur kan något vara så tråkigt? Jag var så himla arbetsond och surade men det är ju rätt skönt när det är klart. På eftermiddagen åkte vi till Bäsksele för att fira Elina som fyllde 10 år. Igår jobbade Christoffer fram till lunch och på eftermiddagen passade jag på att ta en nap med lillan så jag skulle orka Valborgsfirandet på kvällen. Vi har traditionsenligt firande i byn med brasa, fika och vårsånger. Det var så roligt att se Vidar leka med alla barn och han hade verkligen en toppenkväll! 
I går tog jag mig ut på den andra springturen efter förlossningen och även den kändes bra. Jag sprang varken långt eller fort men det känns skönt att kroppen ställer upp på det jag vill. Medan Christoffer cyklade med hundarna och Amelia sov fixade jag och Vidar här inne. Vi bakade chokladbollar och jag gjorde egen Granola (som jag avnjuter i skrivande stund). Efter middagen kom Ludvig och Hanna och efter massa busande var det en trött Vidar som somnade som en stock på kvällen. Så fint med en extra ledig dag tillsammans! 
Nu sover Amelia och jag ska fortsätta med projekt "bibliotek"!

Skriv en kommentar