Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Att vara med de bästa jag vet

2018-05-10 22:11:00 i Allmänt

Den här torsdagen har varit extra fin trots att vi inte gjort något särskilt. Vi har varit hemma och grejat på i lugn och ro. Christoffer fick ett ryck under förmiddagen och städade/rensade sin klädkammare och så har vi varit ute mest hela dagen. Jag har planterat vårblommor och Amelia har myst i vagnen och i selen. Vidar är i en underbar upptäckar-ålder just nu och går runt i sin egen lilla värld och plockar stenar och sorterar små pinnar i högar. Han vill gärna vara i hundhuset eller i hundgården med Jax och Major. Det verkar som om vi närt en hundälskare vid vår barm, hehe. Det slog mig när vi var ute på gården i solen hur mycket jag älskar att vara med min lilla familj och hur mycket jag värdesätter tiden tillsammans med dem. Hönorna har spatserat fritt, tvättmaskinen har surrat hela dagen (så skönt när tvätten kan hängas på tork utomhus! Och i sommar ska Christoffer bygga en torkställning i gammaldags stil till mig!) och till middagen gjorde vi fisktaco, eller "ick tacooo" som Vidar säger. Nu är båda barnen badade och sover sedan länge. En fin torsdag går till sin ända!
Mina grabbar!

Skriv en kommentar