Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fear no darkness promised child

2018-02-28 09:10:25 i Allmänt

Befinner mig just nu i en av de större rättningsperioderna jag någonsin haft. Då kan en ju undra varför jag planerar tre STORA inlämningsuppgifter precis innan jag ska gå på föräldraledighet? Kan enbart skylla mig själv! Det kommer att gå bra, men hjärnan har ju varit piggare om en säger så, hehe. För att underlätta för mig själv i rättningen omger jag mig med bra musik och just nu är jag inne i en indie-period (återkommer ju alltid till den). Lyssnar i detta nu på en gammal Räisänen-favorit: "Fear no darkness promised child" och fick en idé om att göra den till en akustisk version, typ två gitarrer + sång, och spela den på bebisens dop? Hade faktiskt denna låt i tankarna inför Vidars dop men då valde vi andra låtar. Acke? Är du med mig? 
 

Skriv en kommentar