Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Söndagshejet

2018-08-19 20:35:00 i Allmänt

De säger att sommaren är slut nu
klamrar mig krampaktigt fast
i en av de bästa somrarna nånsin
kapslar in allt i ett utrymme dit jag rymmer
i november
 
Barnen sover sedan länge
jag har nu badat en timme
plockat vinbär har jag också gjort
med höst kommer hamstrandet
tillbaka till samlandet
Och så hon. 
Hon som cool tar sig genom dop
kramkalas, släkthäng och surr till långt
in på natten
som somnar i famnar
och ler när man säger
billibop!
Hon är allt. 

Skriv en kommentar