Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kloka tankar om leksaker

2017-09-04 19:50:42 i Allmänt

Här är en intressant text om leksaker och hur man kan förhålla sig runt dem. Vill skriva AMEN på allt i texten. Vi har en korg i vardagsrummet med leksaker och de tenderar att vara överallt innan dagen är slut. Jag brukar byta ut leksakerna med jämna mellanrum för en 1,5-årings liv behöver inte belamras med saker (det behöver inget barns liv göra) utan det viktigaste är tiden med föräldrarna och vad man gör av den. Barn har klarat sig genom alla tider innan hundratals leksaker gjorde entré i deras liv. En av textens viktigaste poänger är den med att låta barnen vara med och städa upp leksakerna när dagen är slut. Om man ordnar lämplig och enkel förvaring kan till och med små barn vara med och hjälpa till.
Bild lånad från: www.minimalisterna.se

Skriv en kommentar