Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ett perfekt helginnehåll

2017-10-08 20:14:00 i Allmänt

Pappa och Christoffer håller på att bygga ett tak ovanför lagårdsporten. På vintern brukar snön packas utanför vilket gör att det blir svårt att få upp porten. Vi passerar där varje dag då hönorna huserar i lagårn så det behövdes ett tak ovanför porten som skyddar mot snön. Det kommer bli så bra!
Hösten och färgerna!
För två år sedan planterade jag en Aronia-häck och nu har jag massor av bär på plantorna. Det sägs att bären ska vara nyttiga. Någon som gjort saft eller något på bären?
I våras byggde ju Christoffer ett trädäck samt en grillplats på sydsidan av lagårn och jag är så glad över den här platsen. Älskar att fixa lunchen ute!
Vidar med mjölkmustasch, hehe. Efter lunchen slocknade han i vagnen och precis då kom Ludvig och Hanna och hälsade på så vi gick en långpromenad i skogen. Det är så skönt att vara ute så mycket som möjligt på helgerna eftersom jag är inne hela dagarna på jobbet.
Vid middagen sa jag och Christoffer till varandra att det här har varit en så himla bra helg. Kände redan i fredags att vi hade bra och framförallt LAGOM mycket planer för helgen. Vi inledde den med en riktig familjekväll i fredags där vi fixade hemmagjorda hamburgare med tillbehör följt av lek i vardagsrummet innan det var dags för nattning. Själv råkade jag slockna klockan 21.00 i soffan... Men det var bra för på lördag väntade massa kul! Inledde med frukost följt av ett löppass i skogen med Jax. Sedan åkte jag in till Vilhelmina för att vara med på min vän Emmas 30-årsfirande. Hon anade inget utan blev totalt överraskad, så roligt! Blev varm i hjärtat av att se henne ha så roligt under dagen och kvällen. Vi har känt varandra i 25 år och fler år lär det bli, haha!
I dag har vi som sagt byggt, gått promenad och även hunnit med att tömma växthuset på de sista tomaterna som inte hunnit mogna ännu. Till middag lagade jag älggryta med kantareller, lingon och morötter. Den fick koka ihop i 90 minuter och jag hade i lite allt möjligt kolijox - precis som det ska vara när jag älskar att laga mat. Jag hatar tidspress, recept och fasta ramar. Nu sover Vidar sedan en stund och vi ska njuta av det som är kvar av helgen.
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar