Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Terapi för själen

2017-05-24 14:54:00 i Allmänt

I dag tog jag ut veckans friskvårdstimme och tog en promenad. Helt plötsligt (okej, jag riktade väl stegen dit) befann jag mig på Handelsträdgården. Växter och trädgårdsfix skänker mig en sådan ro i kroppen och det är verkligen som terapi att pyssla med odling och trädgårdsarbete. Det är omöjligt att stressa för växterna växer i den takt de vill och det är precis det jag behöver - något som inte går att påskynda. Jag som annars rusar genom livet och helst skulle vilja snabbspola fram det ibland. I gårkväll var det alldeles lugnt, tyst och ljust så efter att jag kom hem från valpkursen gick jag ut och grejade. När jag kom in var klockan 23.30. Det är lätt att tappa tiden i en trädgård och nätterna luras också för de är ju så himlarns ljusa!
Efter besöker hos växterna gick jag till Evelina för att be om ett glas vatten så hon och Viking följde med en stund på promenaden. Mysigt! Nu inväntar jag en elev och efter det blir det tidig kväll och så väntar ju långhelg, hurra!

Kommentarer

Maria
Handelsträdgårdar är mitt happyplace! Denna vecka har jag hunnit med tre besök till den jag handlar från 😂👍🏻
Svar: Ja, man kan ju gå runt där i timmar! :) Det är så fridfullt och mysigt!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar