Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Super-måndag!

2017-05-22 20:28:00 i Allmänt

Den här månaden går till historien som en av de bättre måndagarna.
Hör bara på detta: soligt och varmt, trötta men goa elever, fick tårar i ögonen av sentimentalitet när jag snackade betyg med en blivande student (att jag ska jobba utan dem i höst och att de ska plugga till civilingenjörer i teknisk fysik?! HALLÅ? De var ju nyss 16 år och mina nya elever?! Kommer gråta på studentdagen, var så säker), lyckat möte där jag rott hem ett projekt via företaget som kommer ge mig en fin peng, fick ta kväll redan 15.30 på grund av inställd lektion, mysig middag och fix på gården med familjen och nu sitter jag i soffan helnöjd efter en riktigt skön löptur i skogen. Det kan ha varit topp tio ett av mina bästa pass faktiskt! Ja, ni fattar ju. Denna måndag ska jag spara i minnet för att plocka fram mindre bra dagar.
 

Skriv en kommentar