Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Palla Orka

2017-05-31 11:55:30 i Allmänt

Bjuds på hejdå-fika av studenter
känner vemod
skriver in avgångsbetyg
och känner stolthet
blir gråtig av vackra majkvällar
och ljuset som alltid
är så ögonbedövande livslustgnistrigt
får beröm av valpkursdeltagare
som säger: din passion och kunskap lyser
och jag känner JA JA JA
lyckan i att göra något kul
och bra för andra
även fast man ibland är så trött
och sliten och bara vill sitta hemma
på det nybyggda soldäcket
och titta på 16 månaders ben som springer
omkring, planlöst, med eller utan mål
det som spelar någon roll är det
och livet är så fint ändå
hittade gamla låtar som jag lyssnade på 2011
och nostalgin knockade mig med rigorös kraft
Palla Orka 

Skriv en kommentar