Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Så går helgen mot sitt slut

2017-03-19 22:29:33 i Allmänt

Det här var i morse, när jag vaknade tidigt och låg och läste innan jag steg upp.
Den här helgen var precis vad jag behövde. En lugn helg där tiden går och inga tider finns att passa. Dagar att fylla med vad jag vill. Och vad har jag då gjort? Jo, låt mig passa på att skryta lite över min effektiva helg som DESSUTOM innehållit kvalitetstid i form av familjehäng och kompisbesök.
* Sparkturer och skidtur med Jax.
* Avfrostning och skurning av en av frysboxarna samt sortering av innehållet.
* Har tvättat, torkat och vikt (snart) all tvätt så nu ekar tvättkorgen tom.
* Planterat om och duschat alla blommor (fast det vet ni ju redan).
* Har rensat och strukturerat i min garderob (det gjorde jag senast i december så det gick ganska snabbt).
* Har rensat och sorterat i badrumsskåpet och två av lådorna med hygienartiklar, skönhetsprodukter och sådant.
* Gått igenom ekonomin i företaget med experthjälp i form av pappa.
* Har fångat soltimmar i dag i form av skidtur och utehäng med mamma, lillebror och grannarna Lovisa, Oscar och Alva. Jag tänkte ju åka in på träningen med Imra men jag blev osugen på att lämna solen för att träna inomhus.
* Har haft kvällsbesök av Emma.
* Sett sista delen av "Innan vi dör" och håller nu tummarna för en säsong två!
* Läst en bok.
* SAMT sovit i tio timmar/natt.
Nu är jag redo för vecka 12!
 

Kommentarer

Penélope
Låter som en fantastisk helg!

Skriv en kommentar