Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Önskelista

2017-03-28 20:57:32 i Allmänt

Inom en snar framtid fyller jag 30 år och många i min närhet har efterlyst en önskelista och jag tänker att det enklaste sättet är att publicera en önskelista här på bloggen.
Sopkvast och skyffel från Iris hantverk. Borsten är i oljad bok och stråna är av tagel. Fint skare va när man ska sopa bort smulor från golvet! Med en ettåring sopar man ju rätt ofta så varför inte göra det med denna sop som dessutom är så fin att den kan stå framme? Bild från www.inredum.se 
Linnesängkläder! Linnelakan är svala när det är varmt och värmer när det är kyligt. Odlingen av lin är miljövänligare än odlingen av bomull och dessutom håller linne bättre än bomull då tyget är mer slitstarkt. Linnesängkläder finns bland annat hos Himla och Lin Living. Bildkälla: www.amelia.se
Produkter från Maria Åkerblom. Bildkälla: www.studiolilja.se
60 cl skålar från Rörstrand "Swedish Grace" i nyansen "Is". Jag har tre stycken redan (har slagit sönder en tyvärr) och vill komplettera. Bildkälla: www.designonline.se
Något jag alltid velat göra är att åka/köra hundspann! Bildkälla: www.fjellkonferense.se
Ittala vinglas. Jag har fyra stycken men behöver (eller villhöver?) fylla på. Stilrena och goda att dricka vin ur! Bild: www.royaldesign.se
Presentkort på någon trädgårdshandel. Börjar bli taggad på odlingssäsongen nu! Bildkälla: www.pinterest.com
Denna tröja i 100 % kashmir, drömmen! Har långärmade kashmirtröjor och bor typ i dem under vintern. Det skulle vara härligt att kunna komplettera med den här under vår och sommar. Bildkälla: www.softgoat.com
 
 
 
 
 Textilier från Nyblom Kollen. Denna löpare till exempel! Bildkälla: www.nyblomkollen.se
Vad är väl en önskelista skapad av mig utan en muminmugg? Titta på denna mugg? Är den inte helt perfekt?! Det är en mugg som porträtterar Tove Janssons akvarellmålning och den sälj i limiterad upplaga och spås att bli en riktig dyrgrip så småningom. Bildkälla: www.designonline.se
* Presentkort på Lapland Eco Store.
* Presentkort på massage.
* Bidrag till fortbildning i sångteknik.
Kom ihåg: detta är en önskelista och ingen inköps- eller kravlista. Vill ni köpa något annat ni tror jag skulle bli glad över så gör det! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar