Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Morgonlistan

2017-03-18 10:23:17 i Allmänt

 I detta nu äter jag denna frukost! Är så nöjd över att fortfarande ha blåbär kvar i frysen. Ska tänka på den känslan nästa sommar när jag sitter där och ska rensa blåbär igen...
Jag har sett en morgonlista florera runt på ett gäng bloggar i veckan och nu tänkte jag beskriva hur mina morgnar ser ut!

När går du upp?

Jag går upp vid 07.00 på vardagar och om jag ska gå en morgonpromenad går jag upp runt 06.30. På helgerna går jag upp runt 09.00 (okej, ibland 10.00) om jag får sovmorgon vilket jag oftast får!

Vad är det första du gör varje morgon?

Vänder mig om och ser in i ett par glada ögon tillhörande världens mysigaste bebis som någon gång under natten hamnat emellan mig och Christoffer i vår säng. Det är mysigt tycker vi alla! Vidar kan sova bra i sin säng med och sover där större delen av natten men det här med samsovning är gött tycker vi!

Hur lång tid tillbringar du i badrummet varje morgon?

Max fem minuter. Gör mina behov, tvättar mig och borstar håret. Sminkar mig gör jag i hallen nere medan ägget kokar, tar max fem minuter det med.

Är frukost viktigt?

JAAAAAA:

Vad äter du till frukost?

Antingen havregrynsgröt med chiafrön och mammas lingonsylt + mjölk + hemägg + citronvatten ELLER fil och havrefras/hemgjord granola + frukt + hemägg + te + vatten. På helgerna brukar jag även dricka juice och äta en smörgås med något smarrigt pålägg men jag orkar aldrig göra en macka eller två på vardagarna för då vill jag att det ska snabbt.

Är du morgontrött?

Egentligen inte överdrivet men ibland känner jag "väck mig i ett senare liv" när klockan ringer. Men får jag bara stiga upp, skaka igång kroppen och äta frukost klarar jag av vad som helst (ja, allt är väl relativt...)

Vad har du för alarm?

En livs levande figur som mäter cirka 80 cm över jorden, har Sveriges lenaste nacke och skrattar åt allt. OFTAST! Men ibland sussar alarmet längre än till 07.00 så då får man minsann ha mobilalarmet som en stand in-väckare och jag har ett klassiskt alarm med någon hemsk ton. Borde byta till någon favoritlåt eller så!

Hur ser en perfekt morgon ut?

Alla vaknar på ett strålande humör. Christoffer säger: "ligg kvar du, jag och Vidar går ner". Jag öppnar en bok, läser två sidor men somnar om. Vaknar av att det skramlar i köket och klär på mig och går ner och möts av tända ljus och frukost framdukad. Ja, detta händer ändå relativt ofta. Mvh/bortskämd tjej.

Vad är det bästa med morgonen?

Frukost, morgonmysig bebis i pyjamas och morgonpromenad (särskilt om det är sol).

Hur går du helst klädd på morgonen?

Underställ i mjukaste merinoull - det bästa!


Skriv en kommentar