Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Besök på Tallkotten

2017-07-03 23:10:54 i Allmänt

Nu har Christoffer börjat jobba igen efter sex månader föräldraledighet så nu ska jag och Vidar vara tillsammans bara vi till Christoffer får semester om tre veckor. Han har tre veckor semester och spar resten till jakten. Eftersom det varit så trist väder i dag har vi mest hängt här hemma. Vi har tvättat fem maskiner tvätt bland annat och för att jämna ut den tråkiga sysslan med något kul så skickade jag ett sms till Tallkotten (förskolan Vidar ska börja på i augusti) och frågade om vi fick komma och hälsa på. Självklart fick vi det tyckte dem så vi gick dit med vagnen i hällregnet. Väl där lekte vi i sandlådan med de andra barnen och med pedagogerna och efter en stund gick vi in. Vidar sprang omkring i storsalen, skrattade och såg ut att stortrivas. Så himla bra att en får komma och hälsa på innan själva inskolningen börjar. Bra både för barn och föräldrar tycker jag! Vidar hade redan fått en egen hylla med en skylt med sitt namn på. Så fint! Vi börjar inskolningen den sjunde augusti. Min magkänsla för det är bra och lugn vilket känns tryggt.
 
 

Skriv en kommentar