Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Utebarn

2017-01-22 16:00:00 i Allmänt

En allvarlig liten Vidar som spanar in elden under dagens utflykt. Som tur är verkar Vidar gilla att vara ute lika mycket som jag och Christoffer (även om jag gnällde lite i dag för att det "snådde" så mycket, hehe). Nu kanske jag jinxar något men vi har flera gånger fått kommentarer om att Vidar verkar vara så frisk och jag tror att en av faktorerna är att han får vistas utomhus varje dag. Frisk luft gör under för hälsan! Hoppas nu inte att Vidar drabbas av någon hemsk basilusk bara för att jag skriver så här nu...  
Gårdagens rensning och fix i källaren gick bra. Svärmor fixade dessutom pölsa till ett helt kompani så nu har vi massa matlådor och buljong som Christoffer ska koka köttsoppa av i veckan! Nu sover Vidar sin eftermiddagslur och jag ska läsa. Vi har turen att bli bortbjudna på middag till Gabriel, Marika och tjejerna i dag! Och vet ni vad? De har precis hämtat hem en jämthundsvalp (IIIIIHHHH!!!!). En lyckans dag!

Kommentarer

Så härligt! Elton blir arg på oss varje gång vi ska gå in efter att ha varit utomhus ;) Tänker att det är ett bra betyg!
Svar: Ja, verkligen! :) Tänk när de kan springa in och ut själva!
Carolina Lidström
Gud så mysig blogg, här slår jag följe :D
Svar: Åh, tack! Vad glad jag blir!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar