Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Singlande snö

2017-01-02 12:08:00 i Allmänt

Utanför fönstret singlar snön ner i fjäderlätta små flingor. Vid köksbordet sitter jag och Vidar och äter lunch. Han fick två bananplättar och apelsinbitar till efterrätt som han nu mumsar på. Vi ska åka in till Vilhelmina och handla, gå på biblioteket och sedan besöka Pralineriet. I veckan har vi fortfarande jullov så vi ska ta vara på de här sista dagarna av tillsammanstid. Ja, vi kommer ju såklart vara tillsammans sedan också men på ett annat sätt när tiden ska delas upp i arbetstid och fritid. Tänker att allt kommer bli bra! Jag ser fram emot att påbörja mitt arbetsliv igen och ta vid där det slutade och dessutom med en helt ny dimension men om det ska jag berätta sen för det kräver ett eget inlägg.
Håller på med Vidars album och titta här vilken gullig bild från i somras. Gott med hallon från trädgården i stugan!
 
 
 

Skriv en kommentar