Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mat vs frukost på morgonen

2017-01-21 10:10:18 i Allmänt

Jag vet inte hur det fungerar för er men jag kan inte äta MAT på morgonen. Jag klarar inte av några andra lukter och smaker än vanliga, hederliga frukostgrejer så som fil, gröt, juice, te, müsli, macka med pålägg, grönsaker, frukt, smoothie, bär, ägg osv - beroende på vad man nu är sugen på. Något jag aldrig är sugen på är matsmaker. Christoffer är helt tvärtom. Just nu äter han gårdagens tacorester och det luktar tacoköttfärs i köket... Har absolut inga problem med tacos till middag men INTE till frukost. Det är något med vissa smaker som man måste inta efter att en viss tid på dygnet passerat.
I dag ska vi greja i källaren! Tjoho! Vi ska rensa, städa och sätta upp fler hyllor och organisera så det blir bättre. Tror att det kan bli en cirkeleffekt av bättre ordning överallt då fler hyllor i källaren innebär bättre ordning även i skåpen här uppe i huset = välbehövligt! Svärmor och Thomas kommer snart hit och ska umgås med Vidar så han får en roligare dag än att hänga med oss i källaren!

Skriv en kommentar