Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fredagsfeeling

2017-01-20 16:37:00 i Allmänt

Var på lite halvdåligt humör när jag hem, oklart varför. Hatar verkligen att vara sur/irriterad/nedstämd utan anledning för om det finns en bakomliggande orsak tar min lösningsorienterade sida över och försöker lösa det. Finns det däremot ingen orsak vet jag inte hur jag ska hantera det så jag är glad att det ändå sker förhållandevis sällan. I dag löste jag det med träning. Säg det träning inte fixar?! Jag tog Major och så sprang vi mot Bäsksele och blev upplockade av Christoffer och Vidar som hälsat på Gabriels nye valp. Med "Säkert!" i lurarna, solnedgångsskymning, en pigg hund och lagom många minusgrader fick vi till ett fint pass som känns som en bra inledning på helgen. Och när jag kom hem var jag på betyyyydligt bättre humör. Hoppas ni har en fin fredag!
 

Skriv en kommentar