Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tomt (men gaaaanska skönt också)

2017-02-06 18:48:08 i Allmänt

Det här var i går när Vidar lagt sig för att vila förmiddag (eller lunch närmre bestämt nu när han ligger och sover till 08.00-09.00 om morgnarna...) Medan han sov passade jag på att jobba en stund och när han vaknade åt vi lunch och så for vi på söndagsutflykt. Det är så himla mysigt att komma ut hela familjen och bara sitta och elda.
Men nu är det måndag och jag har precis kommit hem efter att jobbat hela långa dagen, först på skolan och sen med sång- och pianolektioner. Så kul! Fast nog blir man trött allt.
Nu är planen att försöka få till något slags styrka/yoga-pass (har inte energin till att gå ut och springa i dag, förlåt Jax) och sedan lägga mig i badet för att därefter inta soffläge resten av kvällen. Jag är ensam hemma till på torsdag-fredag. Det känns så himla märkligt. Christoffer, Vidar och Major har åkt till Raja. Det är tur jag har Jax hemma i alla fall - misstänker att jag får mig en sängkompis i natt i alla fall :) I kväll känns det ganska lyxigt och mysigt på något vis att vara helt själv men i morgon kommer jag nog börja sakna dem. Bästa, lilla familjen som jag känner en evinnerlig tacksamhet för. Väckte Vidar i morse för att jag skulle få säga hejdå och han var så varm och go, luktade sovmuffla (fråga mig inte hur det luktar men det är ett ord som min mamma hittat på) och kisade med sina små streck till sovögon.

Skriv en kommentar