Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tankesnurr

2017-02-21 21:27:00 i Allmänt

Tänker så mycket just nu
mer än vanligt alltså
på tryggheten
sparandet
pensionen
är det åldersnoja
som kom tidigt
eller bara viljan
att skapa en boj
att gripa tag i
när det behövs
Tänker så mycket just nu
mer än vanligt alltså
på tiden
dagarna
vardagen
är det ont om tid
eller bara en önskan
om att maxa
livet så mycket
som det bara går
Tänker så mycket just nu
mer än vanligt alltså
på hundarna
musiken
familjen
är det insikten
att allt runt om
som pågår
precis just nu
är det enda
som faktiskt betyder något
 
Ja hör ni. Vad säger man? Det är som att min hjärna går på maxvarv just nu och jag längtar så mycket till sportlovet och Raja och klämmackor på sjön och sovmorgnar med Vidar. Elda i kaminen, hälsa på och umgås med svärfar och smygta kort på honom som han inte märker, dra upp fina öringar att röka, titta med värme och kärlek på Vidar som leker med farmor och faster, kramas extra länge med Christoffer och bara sitta vid köksbordet och spela spel och skratta sig svimfärdig. Den vanligaste tanken i min hjärna de senaste veckorna har varit: "Åh, tänk om jag hade tre parallella liv, vad mycket jag skulle ha hunnit med!". Det är som att jag vill ha obegränsat med tid till att satsa på allt jag vill. Har så svårt att leva med tanken att "just nu tar detta mycket tid och det och det och det får stå tillbaka". HATAR när saker får stå tillbaka. Jag vill hinna allt! Och göra allt bra! Men jag vet ju att det är en omöjlig ekvation om jag inte vill tvärdö på kuppen och det har jag ingen vidare lust med. Livet går för fort och ibland hinner jag inte med och det är väl det som livet handlar om antar jag. Att bara hänga på. Äh. Vad vet jag?
En mer harmonisk dag. Hallonplockning i fridfulla Rajastrand, augusti 2014.
 
 

Skriv en kommentar