Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

"Inte som en slägga utan som en svagt upplutande backe"

2017-02-22 10:08:41 i Allmänt

Jag missbrukar verkligen Säkerts nya album och särskilt låten "Det ska hända dig med". Jag har peppats, dansat, drivits, stärkts och gråtit till och av Annika Norlins musik i över tio år och hon gör det om och om igen, album efter album. Det är något med hennes röst som är så trösterikt. Lyssna bara: 

Kommentarer

Anna
NÄR ska vi få chans att hänga och diskutera det här briljanta? Mina topp tre:
1) Dian Fossey
2) Stilla utan hat
3) Snooza (men bara för att jag lyssnat sönder den innan själva skivan kom)

Och så grottorna! Magi. Hon släpper en förlängning av texten till den i boken "Saker jag velat veta när jag var 15". Är så nyfiken.
Svar: Men JAAAA! SNART förhoppningsvis! Vill ha en hel Anna och Carolina-dag!
Analyserade ju "Snooza" med mina gymnasietreor, hehe. Det var kul! De hade många intressanta infallsvinklar!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar