Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dalarna, del 1

2017-08-10 15:36:00 i Allmänt

 
Så kom vi äntligen till stugan i Dalarna efter flygtur och en stund i bilen.
Vi åt god mat. Bland annat chilimarinerad kyckling med mangosalsa och guacemole.
Morbror Kristoffer som nu bor i Stockholm kom och överraskade oss på Arlanda och följde med till stugan, så himla kul!
Kristoffer tyckte att Vidar hade en Saltkråkan-aura på sin outfit en dag och det är väl bra tänker jag? Saltkråkan-stilen vill väl alla ha om sommaren?
Vi prickade verkligen in sommarvärme när vi var i stugan. Hemma (och i resten av Sverige verkade det som) var det dåligt väder. I Dalasjö var det liksom sex grader och regn i nästan en vecka...
Gott med bär och grädde till kvällsfika. Så skönt också att kunna sitta ute och inte behöva slåss med myggor - en stor fördel i stugan!
Omöjlig att fånga på bild i rörelse, hehe.
Och så kom morbror Ludvig och Hanna och hälsade på. Så glad över att fått ha fin kvalitetstid med båda mina bröder under Dalarna-vistelsen.
Vi badade en hel del!
Och så undersöktes det hur cyklarna mådde efter en vinter i ladan.
Det var första delen av Dalarna-bilderna det! Nu ska vi äta ugnspannkaka med lingonsylt och morötter, hej hej!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar