Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Påsklovslediga dagar

2017-04-21 10:24:00 i Allmänt

Jag bestämde att jag skulle vara helt ledig under påsklovsveckan, även från företaget, och jag har sagt det förr och jag säger det igen: att investera i tid kanske är den allra bästa investeringen. Innan lovet kom med sin välsignelse var jag riktigt trött och hade svårt att hitta energi men nu när findagarna har staplats på rad börjar jag hitta tillbaka till min vanliga turboknapp.
Så vad jag har då pysslat med? Jo, förutom att ha tillbringat fem dagar i Raja med påskfirande, skoterutflykter och utomhusvistelse hela dagarna har jag även varit hemmavid och hämtat energi. Jag har hunnit med kvalitetstid med vänner (Emily och Anna), tvättat 387291 maskiner tvätt, städat, läst tre böcker, gått promenader med och utan vagn, konditionstränat Jax med cykel, lydnadstränat Imra, pussat på min son och på min sambo, ätit påskgodis, funderat en hel massa (älskar att ha tid att tänka!), börjat styra upp lite kring mitt 30-årsfirande och framförallt: vilat. Så välbehövligt! Nu orkar jag med de sista veckorna innan sommaren tar vid.
Dagens plan är att åka in och handla, gå promenad med podcast i öronen, äta middag (chili- och vitlöksräkor med massa persilja!) och ha fredagsmys med de bästa jag vet.
Men först vill jag visa er någonting:
Kolla min megastora Monstera som bor i mitt bibliotek/arbetsrum här hemma! Minns att jag fick ett skott av mamma när jag började jobba och så stod växten i musiksalen i flera år. När jag sade upp mig från det jobbet flyttade den hem till huset och se på den: den tar ju snart över hela huset! Den är så fin och har ljusgröna nya blad som trivs så bra i vårljuset! ÄLSKAR växter!
 
 
 

Kommentarer

Maja

2017-04-21 - 16:45:55
Låter som härliga dagar!
Och monstreran! Alltså, min har stannat i växten. Den blir inte större och den är sannerligen inte stor. Försökt plantera om den men det hjälpte inte. Och bara ett blad har fått hål i sig. Några skötseltips? :-)
Svar: Jag är ingen expert på dem men jag har en stor kruka med bra jord och låter den torka mellan vattningarna. Jag har också låtit den stå en bit in i rummet då jag märkt att den trivts bättre då :) Lycka till!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar