Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Glad påsk!

2017-04-13 07:28:08 i Allmänt

I eftermiddag efter jobbet åker jag upp till fina Rajastrand där vi ska fira påsk i sedvanlig ordning. De här tio dagarna av ledighet hade inte kunnat komma lägligare.
Innan jag kan sätta mig i bilen och köra upp ska jag åka på jobbet där vi har utbildning i dag. Vår IKT-pedagog (informations- och kommunikationsteknik) har satt ihop flera block vi har valt på. Även fast jag redan i dag jobbar med digitala läroplattformer och använder mig av teknik när jag undervisar ser jag fram emot att lära mig mer för att kunna ta det ett steg längre.
Hoppas ni alla får en underbar påskhelg! Ekar det tomt här förstår ni varför. Då sitter jag nog på en sjö någonstans eller så vilar jag middag tätt bredvid min bebis - bästa sortens ledighet!

Kommentarer

Anna Munkhammar

2017-04-13 - 07:59:15
Så härligt med skoter, snart får jag lämna jobbet och åka ut jag också!
glad påsk!! ska också ut med skoter idag!

Ha en underbara dag
kram

Skriv en kommentar