Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Valpkursen

2016-09-07 08:16:00 i Allmänt

Bild på Major som valp, juni 2015.
I går hade jag och Elin haft den tredje av valpkursens åtta träffar och jag tycker det är så himla kul att förena två av mina stora intressen: hundar och pedagogik och ledarskap. Det är spännande att ge tips och se hur våra deltagare utvecklas tillsammans med sina hundar och att samtidigt få massa tips själv. Vi har ju deltagare på kursen som har betydligt längre erfarenhet av hundar än vad jag och Elin hunnit få och det gör att kursen bygger bredd hos oss alla. Våra deltagare är väldigt duktiga på att be om hjälp med specifika saker. Det ser vad de behöver hjälp med och det är en stor fördel för mig som instruktör för då blir det enklare att individanpassa övningarna och tipsen.
Känns också kul att hänga lite i pedagogikens värld trots att jag är föräldraledig!

Skriv en kommentar