Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ljuva september

2016-09-13 14:52:00 i Allmänt

Vilka fantastiska höstdagar vi har nu.
Vi begav oss ut till lingonskogen i gårkväll igen.
September visade sig från sin allra bästa sida.
Och Imra fick göra det hon gillar allra bäst: springa fritt och hoppa över stock och sten.
I dag har jag plockat röda vinbär av grannen Mariannes buske. Så snällt! Vidar sov i vagnen och jag hade storebror på telefon. Efter lunch tyckte jag att Vidar var ovanligt kinkig. Han brukar ju vara världens nöjdaste pojke så länge han är mätt och pigg men han satt som och smågnällde hela tiden. Kände på pannan och då var den alldeles varm så vi tog tempen och den visade 38, 8 grader. Stackaren! Nu ligger han uppe i sin säng och sover. Hoppas det bara är lite tandsprickarfeber och inget allvarligare. Han har ju redan en tand och en till på gång bredvid och det kanske är ännu fler på gång? Typiskt nog missar jag valpkursen i kväll men det känns såklart viktigare att vara hemma med Vidar när han är sjuk. Mamma hade kunnat vara barnvakt (Christoffer är borta och jagar) och hon är ju proffs (sjuksköterska) men jag märker på Vidar att han vill ha extra närhet nu när han har feber så det känns inte schysst att fara iväg. Som tur är fixar ju Elin kvällens kurs galant, tur vi är två!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Helene

2016-09-13 - 15:26:09
Fina bilder! :D
Svar: Tack! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar