Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lördagsbestyr

2016-10-23 11:13:00 i Allmänt

I går var det en gråmulen, kall dag och snön låg i luften. Perfekt gårdsfixarväder för att sedan gå in och fika, hehe! Men först jobb. Vi fyllde säkert 30 potatislådor med prima kompostjord. Konstig bild kanske, men där i riset av svartvinbärsbuskar och hallonris gräver vi ur fin och näringsrik jord.
Jorden häller vi sedan ut över alla trädgårdsland och buskar på gården.
Vidar tyckte det var festligt att titta på när vi sprang runt runt med de där lådorna.
Men sedan somnade han gott i vagnen precis effekt den goda utomhusluften brukar ha. Regnskyddet med reflex kommer från Tullsa! Perfekt för oss som bor ute på vischan där man knappt syns om man inte ser ut som en hel reflexbutik.
När Vidar sov fortsatte diverse sysslor. Ta ut småfåglarnas restaurang till exempel.
Och så kom jag ju på att jag glömt att presentera mina nya vänner för er! Här är hönan Kerstin, ett halvt år gammal. Jag har fått henne av min granne Kerstin. Hon är helt gyllenbrun och så himla söt (Mvh/hönsnörden).
Den här hönan fick jag också av Kerstin (grannen alltså, inte hönan) och hon är döpt till Tora efter min farmors syster. Hönorna har en viloperiod just nu och lägger inga ägg och det är så tråkigt. Dessutom inser man hur bortskämd man har blivit med hemägg för de smakar ju TUSEN gånger godare än köpesägg.
På kvällen fick vi besök från grannbyn till Vidars stora lycka. Klappa händerna är en ny favoritsyssla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar