Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fredagkväll

2016-10-28 19:13:00 i Allmänt

Har haft en fin fredag. Morgonmys med dessa två och sedan kom Sandra, Aron och Liv på lunch och umgänge. Jag ser ju Vidar och Major som mina två bebisar men det är bara att inse att de inte är så små längre. Vidar blir nio månader i dag och Major skällde älg i sju timmar förra söndagen. Minns ju när Major somnade i mitt knä och när Vidar var ett knytt som bara låg och myste i sitt babynest. Det som är så himla kul att se är att Vidar och Major är så bra kompisar. Jax är också snäll med Vidar men han är mer obrydd om honom och ligger mest för sig själv men Major ska vara där Vidar är. 
Fredagen är ju inte slut än och nu ska jag och Christoffer gå ner till sjön för en kvällsbastu och mormor och morfar får passa Vidar som sover - bra deal! 
Ps: Till veckan ska jag skriva ett längre inlägg om Vidars utveckling och person eftersom han nu varit lika länge ute i världen som han var i magen!

Skriv en kommentar