Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen del 2932103

2016-11-11 09:11:00 i Allmänt

Vi kör ett till inlägg av "Livet ur mobilen", snabbt på bara!
 
Drömmarnas drömgård i byn där vår sommarstuga ligger. Jag och Vidar hängde ju på mamma och pappa dit när de åkte ner i maj.
Var ute på klubben och tog fina ekipagebilder som Hannele fotade!
En liten charmknutte i morbrödernas gamla dress. Och en socka av som vanligt...
Åh. Han ser så LITEN ut!
De där första löprundorna i skogen när allt torkat upp på våren. Måste ju vara en del av livets mening!
Vi tyckte att hönorna värpte så lite ägg. Någon dag senare hittade vi deras äggömma...
Lill-Vidar!
Sen blev det juni och jag drabbades av sorkfebershelvetet så hela månaden försvann i princip i ett sjukdomstöcken. Men vi åkte i alla fall till Raja en sväng där det var fint så jag fick årets första bränna och skickade denna bild till Linda. Kolla gravid/amningshår-utväxten i nacken...
Mys med världens bästa farmor!
Åkte till stugan igen! Flög med Vidar till Arlanda där mamma och pappa hämtade upp oss. Minns att jag var sjukt stolt över mig själv efter detta. Fast egentligen är sånt här ingen konst med en liten parvel som Vidar som mest bara hänger med.
I stugan plockade vi bland annat kantareller!
Och hallon!
Och så tränade vi.
Och när pappa kom ner var det någon som blev väldigt glad!
Och eftersom jag lyckades pricka in sommarens varmaste veckor med mitt besök badade vi varje dag. Jag, mamma och Imra är de bästa badkompisarna!
När vi kom hem igen gick vi på Timmy och Sabithas bröllop och sen blev det augusti!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar