Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagarna som går

2016-11-03 11:45:00 i Allmänt

Dagarna som går är dagar av promenader med vagnen på snö och i minusgrader, en liten bebis som sover, mys i soffan, lek på golvet, bortställande av diverse saker som en niomånaders inte ska hålla/bita/ta i. Dagarna som går är också spontanbesök av grannar, påhälsning hos vänner i grannkommunen (Christelle och Vidar alltså, vilka underbaringar - längtar till de blir typ två-tre år!), överraskningsbesök på farmors/svärmors kontor. Dagarna som går är besök av Ida som kom med bullar och gav mig många intressanta infallsvinklar i pedagogikens värld. Så glad över att vettiga personer utbildar sig till lärare! Dagarna som går är en sambo som kommer hem med tryffelbrie och jag frågar: "vad firar vi?" och han svarar: "att det är Bonde i kväll" Stor kärlek på det! I dag är det torsdag och innan den här dagen har gått har vi hunnit med två typiska torsdagssaker: städning och pannkaka!
 

Skriv en kommentar