Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bebishäng, kapade kvistar och kvällsmys

2016-05-09 22:17:00 i Allmänt

Måndag igen. Även fast jag är föräldraledig försöker jag ha lite struktur på veckan och har ofta måndag som lite av en fixardag. I dag när Vidar sov sitt förmiddagspass checkade jag mailen, skrev dagordning inför nästa styrelsemöte med brukshundklubben och planerade lite inför våren och sommaren. Veckorna går så sjukt fort och jag vill ha koll på helgernas och vardagarnas aktiviteter och så. 
Vi har en gemensam väggkalander där vi skriver upp saker så vi ska ha koll på både egna men även gemensamma aktiviteter. Upptäckte en gullig anteckning som Christoffer, min älgjaktstokige sambo, gjort. Hehe. 
Denna måndag har jag och Vidar hängt med Evelina och Viking (ni vet den lille bebisen som är fem veckor äldre än Vidar). Evelina bjöd på lunch och sedan gick vi en promenad med fikapaus på Pralineriet. I kväll har vi fixat lite på gården. Christoffer fick tag i motorsågen och kapade bort en hel del kvistar från vår syren som behövde "luftas ur". Nu kommer det att komma in mer ljus i den och förhoppningsvis kommer den växa och blomma ännu mer nu. 
Vidar ligger uppe i sin spjälis och sover och visst är det rätt komiskt att man ibland går från att känna: "somna nu lille vän för nu är du trött och behöver sova" till att "åh, kan du inte vakna snart så jag får gosa in min näsa i din lilla nacke som doftar varm, nyvaken bebis?" Trodde inte jag skulle bli en sån här himla tjomsig mamma men jo, det blev jag. Mvh/pussar snart sönder Vidars små, mjuka kinder. 

Skriv en kommentar