Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skidutflykt och solsken i blick

2016-03-31 21:21:00 i Allmänt

I dag kopplade jag pulkan efter Imra och så skidade vi ut på en tur i det magiska vädret.
Man kan ju inte bli annat än lycklig i vårsolen.
Efter att vi åkt en tur åkte vi ner på sjön.
Där var lillebror! Vi satt där i några timmar och snackade och bara njöt. Jag ammade inne i bastun där det var varmt och skönt sedan solen värmt upp den (den var alltså inte bastuvarm såklart, haha).
Nu är grusvägen runt byn upptinad. Åh! Det är sån jäkla skön "svikt" att gå på grusvägar om våren.
I kväll har vi varit i grannbyn där vi blev bjudna på middag av Gabriel och Marika. Konversation mellan mig och Melinn, snart 5.
M: Titta mitt hår!
C: Ja, det har blivit så långt!
M: Ja, och tjockt! Förut var det så himla SMALT!
Underbara, finurliga barn.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vilken lycka för Vidar att växa upp med det här <3
Svar: Ja! Jag hoppas att han ska tycka det när han blir äldre :) Att kunna ge honom en fin barndom med närhet till naturen och djuren är viktigt tycker jag :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar