Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fullsta, del 1

2016-07-27 20:11:00 i Allmänt

Vi anlände till stugan precis när värmen kom. Och vilken värme sen. Ett pärlband av dagar med sol och bad. Mamma och Vidar myste på gräsmattan.
Vi plockade blåbär och bakade muffins med blåbär och vit choklad.
Sedan tog vi med oss muffins och glad bebis till gammelmoster Lillan som kallade Vidar för "Guld-Pär", så fint!
Mina bästa promenader är i kvällssol mitt i sommaren när alla dofter är koncentrerade och liksom varma att andas in.
Bra promenadsällskap.
Blommande lind - min bästa doft näst efter valpmagar!
Bra fotoljus.
Livets smak: jordgubbar med mjölk och grädde!
Varje dag har vi plockat hallon, smultron och blåbär till Vidar som han ätit till gröten. Gott!
Imra, även kallad studsbollen, på väg till det bästa hon vet...
nämligen att bada!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Sabina
Vad härligt det ser ut! Vidar är ju så söt :) Kram och hälsa hela familjen!
Svar: Det ska jag göra! :) Kram på dig med!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar