Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagarna med lilleman

2016-07-11 19:30:07 i Allmänt

Tänk att vi har de här dagarna tillsammans. Jag och lilleman. Vi busar, myser, ammar och så hittar vi på olika saker. Vi går promenader i skogen med vagnen och uppför långa backar så mamman får träna extra. Vi lyssnar på musik och dansar. Sjunger högt och gör oss till. Spelar piano och slår hårt på tangenterna än fast mamman säger att man ska ha ett mjukt anslag, men det bryr sig inte en liten bebis om. Lillemannen somnar i vagnen och då passar jag på att fixa med tusen saker men sen lägger jag mig i soffan lagom till lillemannen vaknar för amning och så somnar han om och jag följer hans initiativ och vilar en stund jag med. Så kommer pappan hem och det är det bästa på hela dagen. När vi blir alla tre. Hela familjen.
 

Kommentarer

Låter som riktigt mysiga dagar!
Svar: Ja, det är det verkligen :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar