Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pralineriet

2016-01-14 18:57:18 i Allmänt

Besökte Pralineriet i dag tillsammans med Ludvig och Hanna. Pralineriet är ett oerhört charmigt och genuint fik som drivs av en av mina kollegor, Monica. Allt började med hennes stora intresse för riktigt god choklad och på den vägen är det. Nu har hon drivit Pralineriet i några år och levererar sina makalöst goda praliner till bland annat Rex i Umeå. Monica brinner starkt för rättvisemärkt och ekologiskt vilket märks på produkterna som håller en mycket hög kvalitet. Besöker ni Vilhelmina någon gång är mitt bästa tips att ta klivet in på det lilla fiket med den stora smaken! 

Skriv en kommentar