Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Morgonmyset

2016-01-05 10:27:00 i Allmänt

Vi sover länge. Blir väckta av Christoffer som åker till jobbet. Ligger kvar och drar oss. Läser en bok. Sedan när jag sätter mig för att äta frukost lägger han sig på mina fötter och knövlar in resten av sig själv mellan stolsbenen. Heltidsmysaren. Jax är lite mer för eget space så han ligger i hallen och snarkar. Ingen stress här inte. Vi håller på att samla ihop oss för att gå ut i den 20-gradiga kylan för en liten promenad.

Skriv en kommentar