Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Måndagmorgon

2016-01-11 08:36:21 i Allmänt

Här sitter jag nu med en tallrik gröt. Blev bönhörd kring snön och det har kommit nästan två dm nysnö inatt, mer är dessutom på väg, hurra! Det känns märkligt att inte vara på plats på jobbet. I dag kommer eleverna tillbaka efter det långa jullovet. Tur att jag ska på styrelsemöte med Brukshundklubben i kväll så jag får använda hjärnan lite i alla fall. 
Jax är ledsen i dag. Han går runt, runt från fönster till fönster och "letar" efter Cerveza som åkte hem i går. Ha en fin måndag!

Kommentarer

Haha, betyder inte Cerveza typ öl på spanska?
Svar: Jo! Haha! Tänkte också på det. En gång på ett ridläger hade jag en häst som hette "Smirnoff"
Carolina Lidström

Skriv en kommentar